Over dit artikel

Afas gaat binnenkort de zogenaamde Twee-factorauthenticatie uitrollen om in te kunnen loggen in Profit. Vanaf 1 juni wordt de planning bekend gemaakt, waarin aangegeven wordt welke klanten wanneer overgaan. De eerste klanten gaan medio juni over.

Op de website van Afas kunt u alles teruglezen met betrekking tot Twee-factorauthenticatie. In dit artikel gaan we in op de belangrijkste punten. 

Twee-factorauthenticatie houdt in dat u naast het inloggen met uw e-mailadres ook een code in moet voeren die u binnen krijgt op uw mobiele telefoon, via de AFAS pocket app of per sms. Dit geldt overigens niet voor klanten met Single-Sign-On (SSO). Alle overige instellingen die op de website vermeld worden gelden wel voor SSO-klanten. Het is daarom van belang dat in de autorisatietool bij alle gebruikers een e-mailadres is ingevuld.

Het invoeren van een e-mailadres in de autorisatietool kan op de volgende manier.

Om te controleren of de e-mailadressen wel of niet gevuld zijn kunt u de weergave aanpassen van (Gebruikers (incl. Portalgebruikers)) en daar het mailadres aan toevoegen.

In CRM controleert u of het mobiele nummer aanwezig is. Is deze nog niet gevuld, maar wel bekend, dan kan dit nummer toegevoegd worden. Dit kan op onderstaande manier.

Blijf op de hoogte! Meld u aan
voor de AAG Nieuwsbrief.

Aanmelden

Deel dit artikel

Meer weten over Twee factorauthenticatie in Afas? Neem contact met mij op!

Angel Schreuders