Skip to content
Terug naar overzicht

Trendtour – een inspiratie voor jouw team

Datum in overleg

Programma op maat

Bij jou op locatie

In het kort

Eten, drinken en gastvrijheid: een centraal thema in de zorg

Voor jouw cliënten en hun familieleden is een bezoek aan je horecagelegenheid vaak hét moment van de dag. Of dit nou voor een kopje koffie is, een lunch of een warme maaltijd: het verbindt mensen met elkaar. Samen even ontspannen, eten en drinken.

De ontwikkelingen op het gebied van (zorg)horeca staan niet stil. Om je als zorgorganisatie te onderscheiden van anderen is het belangrijk op de hoogte te blijven van de nieuwste trends. Niet in de laatste plaats omdat een nieuw, eenvoudig concept een succes van uw zorghoreca kan maken. Die kennis kun je natuurlijk opdoen in vakbladen en tijdschriften, maar het loont ook zeker om eens ‘buiten te gaan kijken’.

Daarom organiseren we diverse trendtours in binnen- en buitenland. Ga samen met je eigen collega’s op trendtour en laat je inspireren door innovatieve en mooie (zorg)horeca- en retailconcepten die je kunt toepassen op jouw eigen zorghoreca. Het versterkt het teamgevoel en is een leuke en waardevolle dag uit.

Na afloop van de trendtour ontvang je natuurlijk alle foto’s en materialen van ons, gebundeld in een handig boekje. Nieuwsgierig? Bekijk hier het fotoverslag van een eerdere trendtour naar Londen!

“Laat je inspireren door innovatieve en mooie (zorg)horeca- en retailconcepten.”

Stijn Creemers, adviseur

Gastvrij & trendy Amsterdam

Amsterdam: van een klein vissersdorpje uitgegroeid tot een trendy, bruisende en culinaire wereld- en cultuurstad. Vele getalenteerde mensen zoals kunstenaars, schrijvers, architecten en chef-koks kwamen naar de stad om geïnspireerd te worden en prachtige concepten, producten, gebouwen en kunst te creëren en ontwikkelen. Ook vandaag de dag ademt de stad internationale allure uit en is de enorme diversiteit aan culturen nog altijd zichtbaar in de grote hoeveelheid aan horeca- en retailgelegenheden in de stad.

Ervaar onder andere de grandeur van het nieuwe NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky, de moderne luxe van het Conservatorium Hotel en de foodie-hotspot Foodhallen. Tijdens deze trendtour ligt de focus vooral op gastvrijheid: hoe ervaren we die bij de diverse concepten?

Bourgondisch & Coffee Loving Den Bosch

Bourgondisch Den Bosch

In Bourgondische hoofdstad en tevens al jaren op rij ‘Meest gastvrije stad van Nederland’ Den Bosch nemen we je mee op reis. We bezoeken innoverende horeca- en cateringconcepten zoals De Raadskelder, dat wordt gerund door medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ook proeven we van de lekkerste gerechten, zoals de enige échte Bossche Bol van Jan de Groot. We nodigen je uit om op deze dag met een ander perspectief te kijken naar de maaltijd, de garnering, het concept, het gedrag van de bediening en de totaalbeleving. Wat neem je mee terug naar uw eigen organisatie?

Coffee Loving Den Bosch

Deze leuke trendtour in Den Bosch sluit perfect aan bij organisaties die bezig zijn met de ontwikkeling van een koffieconcept in de vorm van een espresso bar, koffielounge, bistro of andere voorziening waarbij koffie en thee centraal staan.

Op het programma staan onder andere een koffieproeverij bij Starbucks en een bezoek diverse andere leuke koffieconcepten in de historische binnenstad van Den Bosch. Hier kun je inspiratie opdoen op het gebied van het concept, assortiment, lay-out en design. Ook krijg je verschillende leuke opdrachten en uitleg van de ondernemers.

Internationaal onthaal in Düsseldorf

Düsseldorf, de hoofdstad van de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, staat bekend om de talrijke typisch Duitse cafés en restaurants die bezoekers van over de hele wereld bekoren. Als echte Bourgondiërs weet men in Düsseldorf dan ook hoe men de culinaire liefhebbers kan verrassen; in de Altstadt zijn meer dan 200 cafés en restaurants aanwezig waaruit we een bijzondere selectie hebben gemaakt van internationale allure.

We bezoeken onder andere de versmarkt Carlsplatz, drinken koffie bij Woyton, gaan op Japanse tour bij MoschMosch en sluiten de dag natuurlijk af met een glas donkerbruin Altbier in een typische Altstadtbierstube.

Optie 1: Innovatief & ondernemend Eindhoven

Sinds Philips, ruim 125 jaar geleden, het licht naar de stad heeft gebracht is Eindhoven veranderd in een designstad vol innovatie, technologie, vernieuwing, creativiteit en bruisende energie. We nemen je mee naar diverse innovatieve en vooruitstrevende concepten op Strijp-S, zoals Radio Royaal en Intelligentia Ice. In het centrum brengen we een bezoek aan de overdekte foodmarkt Down Town Gourmet Market. Onderweg komen we diverse voorbeelden tegen van moderne architectuur die hand in hand gaat met de historie van de stad en opzienbarende horecaconcepten.

Optie 2: Sociaal en verbindend Eindhoven

Deze trendtour richt zich op (horeca)concepten in Eindhoven waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of een verstandelijke en/of lichamelijk beperking een belangrijke rol spelen. Zij hebben hier dagbesteding, worden hier opgeleid of worden klaargestoomd om terug te keren in de maatschappij. We bezoeken retailconcepten, een atelier en horecagelegenheden met onder andere bedrijfscatering. Hier staat voornamelijk ontmoeting centraal. De locaties die we bezoeken bestaan uit zowel maatschappelijk als commercieel gestuurde concepten.

Simplify your food

Londen: na New York hét ‘pilotgebied’ voor de nieuwste eet- drinkconcepten. Soms succesvol en soms ook niet. In beide gevallen kun je leren van de concepten. En uiteraard gaan we proeven en beleven!

Op het programma staan onder andere een bezoek aan Borough MarketHotel Chocolat en Mon Mouth Coffee. Ook het samen reizen is erg waardevol: onderweg maak je alvast kennis met de andere deelnemende collega’s uit jouw vakgebied en ben je in de gelegenheid samen te sparren en van elkaar te leren.

Duurzaam & gezond Nijmegen

Nijmegen is mogelijk de oudste stad van het huidige Nederland. Als Ulpia Noviomagus Batavorum kreeg het rond het jaar 100 marktrechten. Een deel van Nijmegen, de Benedenstad, is dan ook beschermd dorpsgezicht.

Op het programma staan onder andere een bezoek aan Crudo, een duurzaam, raw vegan eetcafé met winkel, en Cultureel Terras De Kaaij, waar recycling centraal staat. Een ander uniek concept is De Wit Wasserij: een wasserette, bar én donutshop. En natuurlijk brengen we een bezoek aan dé nieuwe hotspot in Nijmegen: het Honigcomplex, waar men heerlijk kan eten en drinken, sporten, winkelen, muziek maken en (veel) meer.

Industrieel & hip Rotterdam

Rotterdam is ‘hip and happening’: minder toeristisch dan Amsterdam, met de allure van een wereldstad. Rotterdam profileert zich als een jonge, dynamische stad met een onstuimig kloppend hart. Een stad die zichzelf in hoog tempo blijft vernieuwen. Dat zien we terug in de horecaconcepten!

Natuurlijk mag een bezoek aan de Markthal, de eerste overdekte marktvloer van Nederland, niet ontbreken. Daarna maken we per watertaxi de oversteek naar Hotel New York, gevestigd in het voormalige hoofdkantoor van de Holland-Amerika Lijn, en naar de Fenix Food Factory, een culinaire broedplaats waar produceren, proeven en kopen samen komen.

Voor wie

Onze trendtours zijn geschikt voor iedereen die verantwoordelijk is voor gastvrijheid binnen een zorgorganisatie, zoals een facilitair manager, hoofd voeding, manager hotelservices of bestuurder.

Eindtermen

Na afloop van de trendtour heb je diverse ideeën opgedaan binnen verschillende horeca- en retailconcepten die je als inspiratiebron kunt gebruiken binnen jouw eigen zorghoreca.

Studiebelasting en -materiaal

Voor deze opleiding wordt van de deelnemers geen extra studiebelasting verwacht.

Er ligt een pen en blocnote voor je klaar. Er wordt geen geprint studiemateriaal verstrekt. Na afloop van deze opleiding ontvang je een evaluatieformulier van ons met het verzoek deze in te vullen en te versturen. Je krijgt daarna automatisch de link naar de presentatie en eventuele andere downloads per e-mail.

Programma

Dit is een incompanytraining met een programma op maat. Wij geven deze training bij jou of bij ons op kantoor, met uitsluitend deelnemers van jouw eigen organisatie. Het programma sluit aan op jouw specifieke situatie. Zo kun je de lesstof direct in jouw eigen omgeving of op jouw eigen situatie toepassen.

Vragen en contact

Meer weten over deze incompanytraining? Neem contact met mij op!

Contact

Offerte

Vraag een offerte voor een incompanytraining aan!

Offerte aanvragen

Veelgestelde vragen

Cedeo verleent erkenningen voor Maatwerk Bedrijfsopleidingen en voor Open Bedrijfsopleidingen op basis van een tweejaarlijks klanttevredenheidsonderzoek. Van de ondervraagden moet minstens 80% ’tevreden tot zeer tevreden’ zijn over de samenwerking en de geboekte resultaten, minstens 10 organisaties moeten AAG beschouwen als ‘voorkeursinstituut’. AAG is sinds 1995 Cedeo-erkend.

Alle opleidingen die AAG aanbiedt zijn ook incompany te volgen, met een programma op maat. Neem contact met ons op om jouw specifieke wensen te bespreken.

Incompany aanvragen?

Neem contact op!
Search