Details

  • Interactieve praktijkdag
  • Bij AAG in 's-Hertogenbosch
  • €595
Liever incompany?

De veranderende rol van de cliëntadministratie

De complexiteit en diversiteit in vormen van bekostiging nemen alleen maar meer toe. Hetzelfde geldt voor de regels en procedures voor het administratieve proces rondom cliënten. Een goede afstemming met onder andere het primaire proces, de financiële administratie, de controllers en de zorginkopers is hierdoor nóg belangrijker geworden. In de huidige, dynamische tijd is een goede cliëntadministratie van essentieel belang om grip te houden op de opbrengsten en te kunnen sturen op omzetcijfers. Maar hoe zorgt u als cliëntadministrateur ervoor dat u de juiste rol kan pakken binnen de organisatie?

Samen verkennen we de diversiteit en de belangrijke rol

Tijdens de praktijkdag gaan we met elkaar verkennen welke verantwoordelijkheden en taken in de praktijk allemaal belegd zijn bij de cliëntadministratie; bij welke taken is dat terecht en welke taken horen eigenlijk elders thuis? We zullen beginnen met een vliegensvlugge opfrissessie van het huidige zorgstelsel, waarna we ons meer gaan focussen op dat wat het beroep zo belangrijk maakt: de grip op opbrengsten en alles wat daarbij komt kijken.

Vervolgens zullen we ons bezig gaan houden met relevante actualiteiten die van invloed zijn op ons vak. Onder andere ‘hot topics’ als horizontaal toezicht, persoonsvolgende bekostiging en blockchain in de zorg zullen de revue passeren.

Als we de huidige actualiteiten in beeld hebben zullen wij ook een blik vooruit werpen. Zo bespreken we de trends en ontwikkelen van de markt om een goed beeld te krijgen van hoe het werk er over vijf of tien jaar uitziet.

We sluiten af met een interactieve sessie waarin we stil staan bij de rol van de cliëntadministratie nu én in de toekomst. Hierbij zullen vragen naar voren komen als: waar staat u in het proces van de zorgcontrolcyclus en waar wilt u staan? Hoe kijkt u aan tegen de rol van de cliëntadministrateur nu én in de toekomst?

Praktische insteek

Kortom, er zijn genoeg vragen te beantwoorden en wij gaan hierover graag met u de diepte in. Niet alleen met theoretische uitleg, maar ook met een praktische insteek waarbij we werken met (eigen ingebrachte) casussen. Op een interactieve wijze komen we met elkaar tot oplossingen.

Hoe wordt gekeken naar de rol van de cliëntadministrateur nu én in de toekomst?

Ellis Vlessert Ellis Vlessert business consultant

Programma

  • Wat kunt u van deze dag verwachten?
  • 09.00 - 09.30 Ontvangst en korte kennismaking
  • 09.30 - 11.00 Hoe werkt de zorg in Nederland?
  • 11.00 - 11.15 Pauze
  • 11.15 - 12.30 Zorgcontrol en AO/IC
  • 12.30 - 13.15 Lunch
  • 13.15 - 14.15 Actualiteiten korte en lange termijn
  • 14.15 - 14.30 Pauze
  • 14.30 - 16.00 Positie cliëntadministrateur
  • 16.00 - 16.15 Afsluiting

Doelgroep

Deze praktijkdag is bedoeld voor de gevorderde cliëntadministrateur. U weet als geen ander dat de zorg een veranderende sector is. Met uw ruime ervaring op de cliëntadministratie bent op zoek naar hoe u uw rol binnen de organisatie kan versterken. Ook is het voor u geen nieuw feit dat de rol van de cliëntadministratie steeds belangrijker is geworden. Maar weet de rest van de organisatie dit ook? Tijdens deze praktijkdag gaan wij de rol van de cliëntadministratie onder de loep nemen om vervolgens samen te kijken naar hoe dit werk, met de huidige ontwikkelingen er in de toekomst uit komt te zien.

Eindtermen

U gaat naar huis met:

  • opgefriste kennis over hoe de zorg werkt;
  • kennis over de verschillende financieringsvormen;
  • handvatten om ‘in control’ te blijven;
  • kennis over de actualiteiten op lange en korte termijn;
  • een beter beeld van de cliëntadministratie in de toekomst.

Geïnteresseerd in deze opleiding?

  Datum Tijd Locatie Lunch Prijs
woensdag 13 november 2019 09.00 - 16.15 AAG, 's-Hertogenbosch Inclusief € 595
Inschrijven

Meer weten over zorgadministratie? Neem contact met mij op!

Ellis Vlessert