Details

  • Tweedaagse training
  • Incompanytraining
  • Inclusief Lean Yellow Belt certificering

Verbeteren zonder hoge kosten

Facility management in de zorg staat altijd onder druk: enerzijds moet er meer service en kwaliteit worden geboden, anderzijds mag het niet meer geld kosten. De lean-filosofie kan u helpen uw facilitaire dienstverlening te verbeteren zónder dat hier hoge kosten tegenover staan.

Focus op de toegevoegde waarde voor uw klant. Stop met alles wat geen waarde toevoegt en optimaliseer alles wat wel waarde toevoegt.

Door de focus te leggen op zaken waar de klant echt waarde aan hecht en overige, niet-essentiële werkzaamheden te elimineren kunt u uw facilitaire processen efficiënter inrichten. Hierdoor hebben uw medewerkers meer tijd voor uw klanten, wat de kwaliteit van uw dienstverlening aanzienlijk verbetert.

Lean Yellow Belt certificering

In deze masterclass krijgt uw facilitaire organisatie, facilitaire afdeling of facilitair team handvatten om lean te laten werken. Na afloop van de masterclass kunnen de deelnemers een Lean Yellow Belt certificering behalen, geaccrediteerd door Cardiff University. Zij herkenen verspillingen, weten hoe zij quick wins kunnen implementeren en hoe de meest gebruikte lean-technieken toe te passen. Alle opgedane kennis is direct in de praktijk toepasbaar.

Volg de masterclass Lean facility management en leer hoe u de kwaliteit van uw facilitaire dienstverlening kunt verhogen en uw processen efficiënter in kunt richten!

Mathijs Ras Mathijs Ras adviseur

Programma

Onderstaand geven wij een voorbeeldprogramma weer. Vanzelfsprekend is het voor deze incompanytraining mogelijk om een programma op maat samen te stellen.

  • Dag 1
  • 09.00 - 09.30 Ontvangst met koffie en thee
  • 09:30 - 11:00 Introductie lean
  • 11.00 - 11.15 Pauze
  • 11.15 - 12.30 Verspillingen
  • 12.30 - 13.00 Lunch
  • 13.00 - 13.45 Verandertraject
  • 13.45 - 14.30 Starten met lean
  • 14.30 - 14.45 Pauze
  • 14.45 - 15.30 Situatieanalyse
  • 15.30 - 16.30 Projectprioritering
  • 16.30 - 17.00 Afsluiting
  • Dag 2
  • 09.00 - 09.30 Ontvangst met koffie en thee
  • 09.30 - 10.30 Probleemanalyse
  • 10.30 - 10.45 Pauze
  • 10.45 - 12.30 Oplossingen: kwaliteit en efficiëntie
  • 12.30 - 13.00 Lunch
  • 13.00 - 14.00 Quick wins
  • 14.00 - 14.45 Oplossingen testen
  • 14.45 - 15.00 Pauze
  • 15.00 - 15.45 Oplossingen implementeren
  • 15.45 - 16.30 Oplossingen borgen
  • 16.30 - 17.00 Afsluiting

Eindtermen

Na afloop van de masterclass kunnen de deelnemers:

  • de toegevoegde waarde van de dienstverlening inventariseren en beschrijven;
  • de processen in kaart brengen, meten en analyseren;
  • een lean project opstarten, uitvoeren en collega’s en medewerkers hierin meenemen;
  • medewerkers motiveren om zelf aan de slag te gaan met continu verbeteren.

Daarnaast leren zij verschillende tools en methodes kennen waarmee de facilitaire organisatie continu kan verbeteren.

Doelgroep

Deze masterclass is speciaal ontwikkeld voor uw facilitaire organisatie, facilitaire afdeling of facilitair team

Informatief en iets waar ik in de praktijk echt iets mee kan.

Goed toepasbaar en leuk opgezet.

Leerzaam en voldoet aan mijn leerbehoeften. Ruimte voor vragen was erg prettig!

Geïnteresseerd in deze incompanytraining?

Vraag een offerte aan

Meer weten over lean facility management in de zorg? Neem contact met mij op!