Details

  • Op uw of onze locatie
  • Programma op maat
  • Prijs op aanvraag

Zonder gastvrijheid is het weinig waard

De beste zorg, het mooiste gebouw en een restaurant met heerlijke gerechten… Zonder gastvrijheid, passie en plezier is het weinig waard. Binnen de veranderende zorgmarkt is het essentieel om daarmee uw toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen te laten zien. Voor tevreden cliënten, voor tevreden medewerkers en tevreden gasten! Het draagt positief bij aan de marktpositie en het succes van uw zorgorganisatie.

De ervaren adviseurs van AAG maken in overleg met u een programma op maat; geen organisatie is immers hetzelfde. Bijvoorbeeld met het beproefde principe voor ‘Bedenken-Bouwen-Borgen-Bewijzen’ of met het FISH!®-concept. Kortom, is er ook bij uw organisatie de noodzaak om hospitality centraal te stellen? Of verloopt het ingezette verandertraject niet naar verwachting? Met AAG heeft u de sleutel tot succes in handen.

Eindeloze mogelijkheden

Graag gaan we kort in op twee mogelijke invullingen van een incompanytraining, al zijn de mogelijkheden en combinaties eindeloos.

Met dit principe wordt het begrip gastvrijheid voor alle deelnemers inzichtelijk, tastbaar, herkenbaar en bespreekbaar. We delen een succesverhaal uit de zorg en laten u kennismaken met het Hospitality Stappenplan van AAG. Dit is speciaal ontwikkeld om een gastvrijheidstraject binnen zorgorganisaties te Bedenken, Bouwen, Borgen en Bewijzen. We nemen u mee in de verschillende fases en thema’s van het stappenplan zoals de Mystery Visits en cultuurscan. Na afloop van de training hebben alle deelnemers volop inspiratie om met gastvrijheid en het stappenplan aan de slag te gaan.

Ooit gedacht dat de Pike Place Fish Market in Seattle uw medewerkers zou inspireren? Voorheen was dit geen prettige werkplek: de dagen waren saai, lang en koud. Tot de medewerkers besloten om er zélf een leukere werkplek van te maken. Ze doorbraken de sleur en gingen spelen met hun producten, met hun publiek en met elkaar. Door hun eigen houding te veranderen wisten de medewerkers een totaal andere werkomgeving en een nieuwe werkfilosofie te creëren: de FISH!®-filosofie. En dat maakte hen niet alleen wereldberoemd, maar ook een grote inspiratiebron voor andere organisaties. De ommekeer van de vismarkt is een mooie metafoor die zich makkelijk laat vertalen naar uzelf en uw organisatie.

Onze gecertificeerde trainers brengen tijdens de interactieve FISH!®-workshop de aanstekelijke energie op u over en wakkeren passie aan om het gastvrije gevoel bij bewoners, patiënten, medewerkers en binnen het team te versterken. De deelnemers krijgen van onze gecertificeerde trainers handvatten en tips waarmee zij persoonlijk kunnen bijdragen aan een interessantere, speelsere, energiekere, gastgerichtere en winstgevendere werkplek. De vier FISH!®-pijlers spelen, je houding kiezen, erbij zijn en plezier maken staan hierbij centraal.

Gastvrijheidstraject

Naast een incompanytraining om de noodzaak van hospitality binnen uw organisatie onder de aandacht te brengen, verzorgen de adviseurs van AAG ook complete gastvrijheidstrajecten. Zij hebben zeer veel ervaring en succes in het begeleiden van deze trajecten. Het programma van de incompanytraining(en) voor alle medewerkers wordt dan gebaseerd op de resultaten van het voor u uitgewerkte Hospitality Stappenplan inclusief Mystery Visits, cultuurscan en FISH!®.

Programma

De mogelijkheden en combinaties voor het inhoudelijke programma zijn eindeloos en op uw specifieke situatie af te stemmen. Zo haalt u het beste rendement uit de training! Wij geven de training(en) bij u of bij ons op kantoor, met uitsluitend deelnemers van uw eigen organisatie.

Doelgroep

De incompanytraining over het Hospitality Stappenplan is geschikt voor iedereen die verantwoordelijk is voor gastvrijheid binnen een zorgorganisatie zoals een facilitair manager, hoofd voeding, manager hotelservices of bestuurder. De FISH!®-training is ideaal voor organisaties en/of teams die een wezenlijke verandering in hun houding willen creëren en de werkplek interessanter, speelser, winstgevender, energieker en gastgerichter willen maken. Wij verzorgen al trainingen vanaf vijf deelnemers.

Bij een gastvrijheidstraject zijn alle medewerkers van de zorgorganisatie in meer of mindere mate betrokken.

Eindtermen

Met deze incompanytraining(en):

  • creëert u bewustwording van en focus op beleving, een gastvrije houding en gastvrij gedrag bij uw medewerkers;
  • krijgt u inzicht in het belang van een persoonlijke bijdrage aan passie en plezier, op en voor het werk zowel voor cliënten, bewoners, gasten als collega’s;
  • krijgt u handvatten, tips en technieken om spelenderwijs te werken;
  • heeft u nieuwe energie!

Ervaringen van deelnemers

Super leuk gedaan. Energie, waardevol en humor!

Bedankt voor alle wijsheid die jullie me hebben gegeven.

Inspirerend, bevestigend en motiverend!

Erg leerzaam.

Gastvrij en enthousiast!

Geïnteresseerd in deze incompanytraining(en)?

Vraag een offerte aan

Meer weten over hospitality en FISH! in de zorg? Neem contact met mij op!

Remko van der Graaff
Remko van der Graaff manager hospitality & facilitair
06 12927109
r.vandergraaff@aag.nl