Details

  • Een kijkje naar andere sectoren
  • Met interessante sprekers
  • Online event

Het afstemmen van de bedrijfsvoering op strategische doelen is key. Net als het monitoren daarvan. Dat monitoren gebeurt vaak op basis van historische data. Die zijn er in overvloed. De vraag is alleen hoe u deze data zodanig verwerkt, dat ze tot beter inzicht en bijsturing leiden.

Tijdens dit online event laten we u op een nieuwe manier kijken naar data en informatie. Dit doen we onder andere samen met een aantal inspirerende sprekers. Deze sprekers zullen deze ochtend hun inzichten delen over de volgende onderwerpen:

De kracht van data in landbouw
Landbouw en natuurbeheer zijn van oudsher kennisintensieve sectoren, evenals de productie van voedsel en alle sociale processen die daarmee te maken hebben. Processen in onze levende omgeving zijn complex, en het vereist vakkennis deze goed te kunnen interpreteren. Met de enorme ontwikkeling van computertechnologie, sensoring, en geavanceerde analysemethoden wordt deze expertise steeds beter ondersteund en uitgebreid en dat leidt tot boeiende vergezichten en kansen. Deze bijdrage van Willem Jan Knibbe van Wageningen Data Competence Center zal ter inspiratie en voor discussie deze ontwikkelingen in enkele voorbeelden illustreren.

Nieuwe technologie creëert nieuwe business mogelijkheden
IT is altijd al een snel veranderd vakgebied geweest, maar de laatste jaren is deze in een werkelijke stroomversnelling geraakt. Het is nu echt een komen en gaan van technologieën en technieken. Sommige hiervan zijn zo baanbrekend dat er toepassingen mee ontwikkeld kunnen worden die voorheen ondenkbaar waren. Er zijn organisaties die hier dan ook gretig gebruik maken, maar niet iedereen. In deze sessie zal BI-analist Rick van der Lans toelichten wat sommige van de nieuwe zaken op het gebied van business intelligence kunnen betekenen voor de zorg.

Data & technologie in de zorg
Data en technologie veranderen de manier waarop we zaken doen. Als gevolg van deze revolutie veranderen ook de eisen aan de financiële functie in de zorg in hoog tempo. Hogere reporting kwaliteit, real-time informatie en een sterkere strategische analytische ondersteuning zijn hier voorbeelden van. Maar ook hogere eisen vanuit risk en compliance maken transformatie noodzakelijk. Maar wat betekent dit voor u? Fintech entrepreneur Diederick van Thiel vertelt u er alles over.

De kracht van data in retail
Een uniek inkijkje in het gebruik van data binnen het Jumbo concern om van klanten échte fans te maken.

Het belooft een uniek event te worden. Kortom, mis het niet en schrijf u nu in!

We heten u graag welkom in de wereld van business intelligence en data analytics

Marcel Melenhorst directeur

Programma

  • Wat kunt u van deze dag verwachten?
  • 09.00 - 09.10 Ontvangst door Marcel Melenhorst
  • 09.10 - 09.40 Nieuwe technologie creëert nieuwe business mogelijkheden door Rick van der Lans
  • 09.40 - 10.10 De kracht van data in retail door Kevin Rasenberg en Wendell Kuling (Jumbo)
  • 10.10 - 10.20 Pauze
  • 10.20 - 10.50 De kracht van data in landbouw door Willem Jan Knibbe (Wageningen Data Competence Center)
  • 10.50 - 11.30 De kracht van goede analysetools door Charlotte van Beijsterveld (Microsoft)
  • 11.30 - 12.00 Data & Technologie in de zorg door Diederick van Thiel (Fintech ondernemer)

Doelgroep

Dit online event is bedoeld voor iedereen met bijzondere interesse in business intelligence en data analytics.

Sprekers

  • Charlotte van Beijsterveld

Charlotte van Beijsterveld werkt als Data & AI Specialist bij Microsoft met de focus op de Gezondheidszorg en educatiemarkt. Ze helpt instellingen met het maken van een toekomstbestendige datastrategie en enthousiasmeert over de mogelijkheden van AI. Ze helpt graag de grenzen van wat instellingen nu kunnen te verleggen. Tijdens haar sessie neemt ze u letterlijk en figuurlijk over grenzen mee. Er komt aan bod: toepassingen van Data & AI in de gezondheidszorg in andere landen maar ook hoe je met de eigen organisatie de grens over gaat naar de vele mogelijkheden van Data en AI.

  • Wendell Kuling

Wendell Kuling werkt als manager Data Science & Analytics bij Jumbo Supermarkten, waarin hij met zijn team werkt aan data-gedreven optimalisaties van assortiment, prijs, supply chain, service, personalisatie en sales (omnichannel). Voordat hij bij Jumbo ging werken, heeft hij diverse Data Science teams opgezet binnen ING.

  • Kevin Rasenberg

Kevin Rasenberg werkt als E-commerce Manager voor de zakelijke markt bij Jumbo Supermarkten. Als senior business manager op het gebied van e-commerce, heeft hij brede ervaring in een startup-context bij grotere organisaties zoals ook bol.com. Met ondernemerschap en next-gen leiderschap bouwt hij nieuwe agile en data driven business modellen rondom de klant. Hiermee weet hij markten open te breken en een sterke merkpropositie te creëren.

  • Willem Jan Knibbe

Willem Jan Knibbe is hoofd van het Wageningen Data Competence Center (WDCC) van Wageningen University & Research. Het WDCC richt zich op de ontwikkeling en toepassing van expertise van data-intensieve technologie in onderwijs en onderzoek in de levende omgeving. Hij is gepromoveerd natuurkundige en heeft daarna jarenlang gewerkt in diverse omgevingen aan data-intensief onderzoek en bijgedragen aan toepassingen daarvan.

  • Rick van der Lans

Rick van der Lans is een gerespecteerd en onafhankelijk analist, adviseur, auteur en internationaal bekende spreker. Hij is gespecialiseerd in data-architectuur, datawarehousing, business intelligence, big data en databasetechnologie. Hij heeft vele seminars en webinars gepresenteerd en keynotes bij industry leading conferenties. Hij weet als geen ander een goede balans te vinden tussen op de praktijk toegesneden technologische en strategische zaken. Rick is in 2018 op de bekende Onalytica Influencer List geklommen tot de zesde meest invloedrijke BI analist wereldwijd.

  • Diederick van Thiel

Diederick van Thiel is na 10 jaar als serial Fintech entrepreneur specialist in de impact van data en technologie op strategie & bedrijfsvoering. Zijn bedrijven drongen, zonder uitzondering, allemaal door tot de Europese Fintech 50. Hij is tevens commissaris bij Ikano (IKEA) Bank, voormalig directielid van ING Nederland & KPN Mobiel en docent marketing & risk analytics aan de Jheronimus Academy for Data Science in Den Bosch (JADS). Diederick promoveert dit jaar in AI driven behavioral data science aan de Universiteit van Tilburg.

Geïnteresseerd in deze opleiding?

  Datum Tijd Locatie Lunch Prijs
donderdag 17 juni 2021 09.00 - 12.00 uur Online n.v.t. € 195
Inschrijven

Meer weten over Business Intelligence? Neem contact met mij op!

Erik Muskens BI consultant & accountmanager AAG Analytics
06 55057417
e.muskens@aag.nl