We zijn inmiddels bijna anderhalf jaar verder na de uitbraak van corona in Nederland. Een periode waarin alle zeilen bij gezet moesten worden in de zorg. Meestal gaat het dan over de ‘handen aan het bed’, maar ook voor wat betreft de facilitaire processen moest men stevig aan het werk.

Restaurants gingen dicht en maaltijdprocessen werden in allerijl aangepast om bewoners de maaltijd te verschaffen, de huishoudelijke dienst kwam in corona-cohorten terecht en de schoonmaakfrequentie en -kwaliteit moesten omhoog. Leveranciers konden niet meer op de groepen leveren en sommige producten waren nauwelijks nog leverbaar, er kwam een ingangscontrole voor bezoek en ondertussen gingen de regulieren processen gewoon door. Zomaar een aantal uitdagingen waarmee de facilitair verantwoordelijke mee te maken kreeg.

Onderschat het tijdelijk nemen van afstand niet

Het lijkt nu alsof er licht gloort aan de horizon. Langzaamaan worden en versoepelingen aangekondigd en kunnen we gaan nadenken over het weer openen van zorglocaties en afdelingen en ‘terug naar het oude normaal’. Niet alleen in het werk, maar ook privé biedt dat een fijn perspectief. We kunnen bijvoorbeeld weer gaan nadenken over aankomende vakantiebestemmingen, wellicht zelfs buiten onze landsgrenzen. En die vakantie is meer dan verdiend.

 

We begrijpen dat u het gevoel heeft dat u er niet zomaar tussenuit kunt; facilitaire processen zijn nog niet zoals ze waren en er is nog steeds extra aandacht nodig voor de facilitaire teams. Maar onderschat het tijdelijk nemen van afstand niet en vertrouw in de tussentijd op de facilitaire interimmers van AAG. Onze professionals vangen uw teams tijdens uw verlof op en gaan door waar u bent gebleven: bouwen aan een nóg professionelere en duurzame facilitaire organisatie die klaar is voor de toekomst.

Neem voor meer informatie gerust contact met me op, dan bekijken we samen de mogelijkheden. Wij ondersteunen u ook bij facilitaire projecten die u vanwege corona heeft moeten uitstellen. De vakantieperiode is hier de aangewezen periode voor om de nodige stappen te maken. Samen naar een duurzame en toekomstbestendige inrichting van de facilitaire organisatie.

Deel deze blog

Meer weten over interim facility management? Neem contact met mij op!

Jelle Tigelaar