De financiële verwerking en verantwoording van geleverde zorg is complex. U werkt met meerdere financiers, verzekeraars, gemeenten en andere bedrijven, die allemaal verschillende manieren van registratie en verwerking hebben. Een grote uitdaging voor uw medewerkers. En dus voor u als er onverwachts een capaciteitsprobleem ontstaat of als u de interne bedrijfsvoering of administratie wil of moet professionaliseren, omdat de omgeving daar om vraagt.

Op de cliënt- en zorgadministratie vinden kritische processen plaats die ten alle tijden doorgang moeten vinden. Toekenningen en betalingen moeten juist, volledig en op tijd geregeld zijn. Zo niet, dan kan dit vervelende (financiële) gevolgen hebben. Natuurlijk wilt u dit voorkomen!

Op dat soort momenten staan onze interim business consultants voor u klaar om uw administratieve problemen op te lossen én in de toekomst te voorkomen. Dankzij hun ervaring met verschillende registratiesystemen en zorgsoorten zijn ze snel inzetbaar en ingewerkt. Zo gaat het werk door en kunt u zich richten op een duurzame oplossing voor uw probleem.

Een greep uit onze mogelijkheden

Onze specialisten gaan moeiteloos voor u aan de slag. Zo kunnen ze bijvoorbeeld:

  • een medewerker frontoffice, client- of zorgadministratie vervangen bij ziekte of zwangerschap;
  • een cliëntenadministratie (tijdelijk) aansturen;
  • een scan uitvoeren op de bestaande (cliënt-)registratie- of controlprocessen en advies uitbrengen ter verbetering;
  • een specifiek project uitvoeren, bijvoorbeeld een AO/IC opzetten;
  • uw organisatie begeleiden in de keuze voor en ondersteunen bij de implementatie van een ander registratiesysteem (ECD);
  • uw processen digitaliseren;
  • een (cultuur)verandering/reorganisatie begeleiden binnen uw cliënt- en zorgondersteunende afdelingen.

Onze business consultants ondersteunen u op het gebied van zorgregistratie en -logistiek en helpen u toekomstige problemen te voorkomen.

Petra Dollekamp Petra Dollekamp manager

Onze aanpak

Tijdens een verkennend gesprek doorgronden we uw problematiek en vraagstelling. Daarbij geven wij onze kijk op de oplossingsrichting, vanuit best practices die wij in de praktijk hebben opgedaan. We kijken met u wat de organisatie zelf kan en waar wij u kunnen ontlasten. Wij zorgen dat het voor uw medewerkers leerzaam en nuttig is om met een externe medewerker op te trekken. Wij trainen bijvoorbeeld ‘on the job’. Delen van kennis is voor ons waardevol en wij doen het graag. Maak vooral gebruik van onze kennis en ervaring. Als wij kunnen helpen door uw organisatie tijdelijk te ondersteunen door kritische administratieve processen te professionaliseren of toekomstbestendiger te maken, is onze missie geslaagd!

Voordelen

Een business consultant van AAG:

  • heeft kennis van diverse registratiesystemen en zorgsoorten;
  • heeft ervaring met financiële processen;
  • maakt gebruik van andere expertises van AAG;
  • heeft een groot netwerk in de zorgsector.

Benieuwd wat onze klanten over ons zeggen? Bekijk onze referenties hier!

Meer weten over onze detacheringsmogelijkheden? Neem contact met mij op!

Petra Dollekamp