Over dit artikel

Steeds meer processen en administratieve handelingen worden verder geautomatiseerd en geoptimaliseerd. Ook binnen zorg- en welzijnsorganisaties is de automatiseringsslag in volle gang. Op het gebied van HR en payroll is de voortdurende digitalisering en optimalisatie niet meer weg te denken. Elke organisatie is in meer of mindere mate bezig met het thema e-HRM. Niet alleen digitale dossiers en self service, maar ook HR-processen zoals werving en selectie, opleidingen en de HR-cyclus worden in toenemende mate ondersteund met software oplossingen.

Het merendeel van deze software wordt tegenwoordig aangeboden in de ‘cloud’. Bij deze zogenaamde SaaS-oplossingen hoeft u zich als organisatie niet te bekommeren over het technisch applicatiebeheer, dit wordt immers door uw softwareleverancier verzorgd. Bij gebruik van een HR- of payrollsysteem bent u echter wél verantwoordelijk voor het onderhoud op de functionele zijde van de software: het functioneel applicatiebeheer.

Welke bedrijfsrisico’s loopt u als het applicatiebeheer niet goed geborgd is binnen uw organisatie? Welke werkzaamheden horen bij applicatiebeheer? Belegt u dit intern of besteedt u het uit? Wat zijn de voor- en nadelen hiervan? En heeft u eenmaal een keuze gemaakt, hoe organiseert u het applicatiebeheer dan? U leest het in deze whitepaper.

Blijf op de hoogte! Meld u aan
voor de AAG Nieuwsbrief.

Aanmelden

Download de whitepaper (PDF, 497.15 Kb)

Deel deze whitepaper