Zorgcontrolprocessen
Het opbrengstenproces heeft sinds de transitie een andere inhoud gekregen. Daarmee is het voor de organisatie een nieuw kritisch bedrijfsproces. Het proces behoort niet alleen toe aan de financiële administratie of de cliëntenadministratie, maar raakt de gehele organisatie. Hiermee wordt het zorgcontrolproces in een nieuw jasje gestoken.
Zorgcontrol anno nu
Omzetdoelstellingen behalen én behouden is ook voor zorgorganisaties van groot belang. Op totaal niveau, op team- of business unit niveau én op cliëntniveau. Zorgcontrol omvat het hele proces van omzetoptimalisatie tot en met de verantwoording en is een gezamenlijke organisatorische verantwoordelijkheid. De zorgcontrolcyclus kent zes hoofdprocessen die er samen voor zorgen dat de opbrengsten in control zijn:
- optimaliseren van cliëntenstromen
- zorgafspraken
- resultaatmanagement
- administratie en verantwoording
- cashmanagement
- planning & control
Ieder element heeft apart aandacht nodig, maar het inrichten van het geheel zorgt voor grip op de opbrengsten. Het is echter een grote uitdaging om interne processen goed op elkaar af te stemmen. Bijvoorbeeld door administratieve en kwalitatieve verantwoording te integreren in het totale zorgleveringsproces.
In een handige PDF geven wij u houvast bij het (her)inrichten van uw zorgcontrolcyclus. In één oogopslag ziet u uit welke onderdelen de zorgcontrolcyclus bestaat, hoe u de onderliggende processen kunt inrichten en welke partijen hierbij betrokken zijn.
Download
Vul uw e-mailadres in en start uw download.De complete zorgcontrolcyclus in een nieuw jasje
Petra Anand senior business consultant
Krijg grip op uw zorgcontrolprocessen
Vraag naar de mogelijkhedenHeb je een vraag? Bel of mail gerust!
Contact![]()
Petra Anand
senior business consultant
-
Verbetert bedrijfsvoering in de zorg
-
Gelooft in simpelere, snellere en menselijke bedrijfsvoering
-
Is er al 60 jaar speciaal voor de zorg