Een succesvolle, gastvrije zorgorganisatie met tevreden klanten en medewerkers? Dat klinkt goed. Zeker als het ook nog rendabel en zelfs een commerciële kans is. Met Food & hospitality heeft u de juiste ingrediënten in handen.

Rendabele en onderscheidende zorghoreca

Elkaar ontmoeten, samen eten en samen drinken in een gastvrije ambiance. Maaltijden zijn hét moment van de dag; een beleving voor uw gasten en een commerciële kans voor uw zorgorganisatie.  Onze experts kijken met een commerciële blik naar het omzetpotentieel van uw restaurant en brengen verschillende factoren in kaart. Wat moet anders? Wat moet beter? U krijgt inzicht in hoe uw restaurant rendabel te maken is en wat daarvoor doorslaggevend is: de omzet verbeteren, kosten verlagen of efficiënter en effectiever werken of inkopen bijvoorbeeld. Een bijpassend restaurantconcept is de kers op de taart en maakt uw restaurant onderscheidend. U wordt gezien!

Hospitality in duidelijke stappen

Verschillende situaties kunnen er de aanleiding voor zijn. Een afgeronde renovatie, de impact van een hoge werkdruk of een reorganisatie bijvoorbeeld. Er komt dan een moment waarop u denkt “dit moet anders”. U wilt dat medewerkers die samenwerken, onderdeel zijn van het team, maar zich ook bewust zijn van hun eigen rol. Van uw klanten wilt u gewoon zeker weten dat zij zich welkom en thuis voelen en tevreden zijn over uw dienstverlening. De experts van AAG hebben zo’n cultuuromslag in duidelijke fases en stappen verdeeld en aangevuld met handige tools. Makkelijk! Ook omdat u zelf bepaalt welke stappen uw zorgorganisatie nodig heeft.

Energie, passie en plezier. Dat is mijn motto. Zó help ik ook u!

Remko van der Graaff Remko van der Graaff manager hospitality & facilitair

De fases van het cultuurtraject

  • Fase 0 – Intake, afstemmen en starten: dit is altijd maatwerk en wordt dus afgestemd op situatie.
  • Fase 1 – Nulmeting: wij hebben diverse methodes om de huidige situatie kaart te brengen, zoals mystery visits en het klanttevredenheidsonderzoek.
  • Fase 2 – Inspiratiedag: samen met de direct-betrokken medewerkers bepalen we de route.
  • Fase 3 – Kick-off: tijdens een wervelende bijeenkomst wordt het startsein gegeven voor het traject en geven wij op ludieke wijze een terugkoppeling uit fase 1.
  • Fase 4 – Trainingen: Voor alle medewerkers om op basis van het FISH!-concept de barrières die van invloed zijn op het gastvrije gedrag weg te nemen.
  • Fase 5 – Borging via train-de-trainer: Wij leiden interne ambassadeurs op volgens het train-de-trainer-principe zodat het nieuwe gastvrije gedrag vanuit de eigen organisatie gedragen wordt.
  • Fase 6 – Afronden en vervolg: We bespreken de resultaten en hoe we verder kunnen helpen bij het vasthouden van de nieuwe gastvrije cultuur.

Mogelijkheden voor rendabele zorghoreca

De experts van AAG bieden meer dan alleen oplossingen en staan voor u klaar van visie tot en met implementatie. Zo kunnen zij snel voor u in beeld brengen of, en hoe uw restaurant rendabel te maken. Net zoals:

  • de wensen, behoeften en gemiddelde besteding van de doelgroep;
  • de grootte, situering en de faciliteiten van het restaurant;
  • een succesvol restaurantconcept dat past bij de visie en missie van uw organisatie;
  • een horecavergunning die ook verplicht is voor zorgorganisaties waar alcohol wordt geschonken;
  • diverse trainingen on-the-job.

Voordelen

  • meer rendement op uw zorghoreca
  • meer passie, plezier en energie op de werkplek
  • aandacht voor hospitality levert u veel op
  • tevreden gasten en medewerkers

Meer weten over Food & hospitality? Neem contact met mij op!

Remko van der Graaff