Voor uw zorgorganisatie is het duidelijk. Er is een koers gekozen waarmee de organisatie is voorbereid op de aankomende ontwikkelingen. De visie en missie, de strategie en doelen staan duidelijk op papier en zijn vertaald naar kaders voor de verschillende afdelingen. Zo ook voor inkoop en de facilitaire dienstverlening. Maar ergens gaat er iets mis.

Verbeteren en besparen

Uw klanten zijn niet tevreden met de kwaliteit van de diensten. Medewerkers weten het niet te verkopen. Of zijn te veel tijd kwijt aan het inkoopproces in plaats van aan zorg. Leveranciers doen niet wat zij beloven. Of er wordt gewoon te weinig verdiend. Het is aan u om te achterhalen wat waar misgaat. U wilt dus snel een helder beeld krijgen van het functioneren van uw inkoop- en facilitaire organisatie, van de werkzaamheden en de kosten. Hoe eerder, hoe beter, want dan kunt u aan de slag met de verbeteringen en besparingen. En dat kan: wij ontzorgen u!

Van knelpunten naar verbeterkansen

Wij brengen de huidige facilitaire én inkoopprocessen voor u in beeld en verzamelen alle waardevolle informatie in een facilitair plan en quickscan Inkoop. U krijgt de knelpunten en verbeterkansen, waarmee u meteen aan de slag kunt. Heeft u liever dat wij dat doen? Geen probleem, wij pakken het voor u op.

Met scherpe analyses en concrete adviezen, laat ik het project soepel verlopen.

Jelle Tigelaar Jelle Tigelaar manager

Kenmerken

Om uw inkoop- en facilitaire processen te optimaliseren, brengen wij het volgende voor u helder in beeld:

  • uw facilitaire portfolio met alle (uitbestede) facilitaire processen en diensten
  • de procesgang binnen en het overall functioneren van de facilitaire afdeling
  • de (in)directe kosten van de dienstverlening inclusief contracten en overeenkomsten
  • de informatie- en financiële facilitaire stromen
  • uw klantenkring
  • knel- en verbeterpunten binnen uw inkooporganisatie en rondom uw inkoop- en bestelproces

Voordelen

Facilitaire en inkoopprocessen die optimaal zijn ingericht, leveren uw organisatie veel op:

  • een efficiënte inzet van mensen en middelen
  • een kans om medewerkers bij de verbetering te betrekken, zij weten waar winst is te behalen
  • een verbeterslag voor uw organisatie
  • tijd- en geldbesparing die ten goede komt van uw medewerkers en klanten

Mogelijkheden

AAG ontzorgt met meer dan alleen oplossingen. Behalve in het optimaliseren van facilitaire en inkoopprocessen, zijn wij ook goed in:

  • de visie, missie, doelen en strategie van de organisatie en het facilitair plan vertalen naar een strategisch facilitair beleidsplan en matchen met de visie, het beleid en de doelstellingen voor inkoop
  • lean facility management waarmee vanuit de klantwaarde naar een proces, afdeling of organisatie wordt gekeken
  • facilitair en inkoopmedewerkers succesvol meenemen in de veranderingen, van ‘ieder voor zich’ naar een team met hetzelfde doel
  • een facilitaire producten- en dienstencatalogus met duidelijke omschrijvingen opstellen zodat de verwachtingen van klant én medewerker zijn gemanaged
  • het opzetten van een inkoopafdeling, schrijven van inkoopbeleid en -processen en leveranciersselectie
  • het opstellen van raamovereenkomsten, Service Level Agreements (SLA) en algemene voorwaarden voor inkoop
  • vanuit facilitair oogpunt adviseren bij nieuwbouw en renovatieplannen

Meer weten over het optimaliseren van facilitaire processen en inkoop? Neem contact met mij op!

Jelle Tigelaar

Interim facility management

Hoe brengen we de rust in onze facilitaire dienstverlening terug? Dat was de vraag van Proteion.

Lees meer

Kom jij bij ons werken?

Wij zijn op zoek naar diverse professionals die ons team komen versterken.

Iets voor jou?